چکیده :

فیس بوک یک شبکه اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ در چهارم فوریه 2004 راه اندازی شد.این سایت در زمینه سایت های اجتماعی برتر از مای اسپیس و امثال آن و در حقیقت سایت شماره یک جهان محسوب می شود. اهمیت سایت هایی نظیر فیس بوک برای بشر بخصوص در دهه اخیر که انفجاراطلاعات نامیده شده در لوازم و امکاناتی است که کارآمد هستند و بسیار کمک کننده در برآوردن نیازهای بشریت در بسیاری زمینه ها می باشند. در مقاله حاضر پس از معرفی و بیان اهمیت فیس بوک و نیز مرور ادبیات موضوعی مربوط به نتایج تحقیقات تجربی، به استخراج شباهتهای بین آنها شامل نقش نوآورانه ی فیس بوک در کسب و کار، نقش اجتماعی فیس بوک بر کسب وکارها ، نقش فرهنگی فیس بوک بر کسب و کارها، نقش سیاسی فیس¬بوک بر کسب و کارها ، نقش اقتصادی فیس بوک بر کسب وکارها پرداخته شده است. در پایان نتیجه گیری شده است که فیس بوک بعنوان یک نوآوری شگرف در کسب وکار و مدیریت می باشد که می تواند بعنوان یک چالش مدیریتی مهم در کشور باشد. یعنی هم می تواند یک فرصت و هم یک تهدید باشد. لذا مدیران باید این چالش را مدیریت کنند.

کلید واژگان :

فیس بوک، نوآوری، کسب و کار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک