پس از پایان عصر یکپارچهسازی عمودی که در آن سازمانها از ابتدا تا انتها، فعالیتهای زنجیره تامین را تماماً خود پیادهسازی و اجرا مینمودند، اکنون عصر برونسپاری فعالیتهای سازمانی ظهور پیدا کرده است. طي چند سال گذشته برونسپاري به عنوان فرآیندی در جهت ارتقاي كيفيت محصولات توليدي سازمانها و شركتها، مورد توجه مديران و سرپرستان قرار گرفته است. در راستای اصل 44، سازمانهای دولتی از برونسپاری به عنوان ابزاری جهت کاهش هزینهها ، کاهش تعداد نیروی انسانی، افزایش کیفیت خدمترسانی و ... استفاده میکنند. با توجه به هزینههای صرف شده در این زمینه و تاکید دولت در برونسپاری فعالیتها، در این مقاله سعی داریم اثربخشی این فرآیند را در سازمانهای دولتی ایلام بررسی کنیم. ابزار مورد استفاده در این تحقیق مصاحبه بوده که با 40 تن از مدیران و خبرگان به عنوان افراد مطلع از این فرآیند مصاحبه شد. نتایج تحقیق حاکی از این است که این فعالیت به صورت کارا و اثربخش اجرا نشده و نتوانست به تمام اهدافی که از قبل تعیین شده بود، دست یابد. به عنوان مثال، یکی از اهداف اصلی برونسپاری کاهش پرسنل سازمانی بوده که اکثر مدیران معتقدند بعد از برونسپاری فعالیتهای سازمانی بدنه دولت گسترش نیز داشته است.
کلید واژگان :برونسپاری، اثربخشی برونسپاری و سازمانهای ایلام.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک