چکیده :

طي چند دهه گذشته كيفيت خدمات تبديل به يك زمينه عمده مورد توجه شركتها و محققين قرار گرفته است و اين امر بسبب تاثيرات عمده ايست كه اين حوزه بر عملكرد كسب و كار، قيمتهاي پائين تر، رضايت مشتري، وفاداري مشتري و و سوددهي دارد . در دنیای کنونی موضوع کیفیت، مدیریت سازمان ها را با چالش هایی مواجه ساخته است . کیفیت خدمات، عاملی مهم برای رشد ، موفقیت و ماندگاری سازمان است و به عنوان موضوعی راهبردی در دستور کار مدیریت قرار گرفته است . در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی ، سازمان ها بمنظور اینکه در مسیر توسعه ، حرکت رو به جلو و شتابداری داشته باشند ، نه تنها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیت های درونی خود را توسعه دهند، بلکه باید با اهمیت دادن بیشتر به محیط بصورت موثرتر به تغییرات پاسخ داده و با افزایش قدرت رقابتی خود، جایگاه خود را در میان رقبا مستحکم تر نمایند. هدف پژوهش حاضر، مروری بر مطالعات انجام یافته در حوزه بازارگرایی، کیفیت خدمات گرایی و رابطه آن با عملکرد اقتصادی می باشد. بنابراین پژوهش حاضر از نظر روش شناسی تحقیق ، توصیفی و مطالعاتی می باشد. یافته های تحقیق از دیدگاه توصیفی نشان داد که در صنعت بیمه بین بازارگرایی و عملکرد اقتصادی رابطه وجود داشته و این رابطه با نقش میانجی کیفیت خدمات گرایی مثبت و مستقیم می باشد.

کلید واژگان :

بازارگرایی، خدمات، عملکرد اقتصادی، کیفیت خدمات گرایی، وفاداری مشتری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک