چکیده :

هدف اين پژوهش، ارزیابي تأثیر عملیات مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد بانک ها با استفاده از نقش ميانجي عملکرد نوآوری و عملکرد کیفیت در رابطه بين مدیریت کیفیت جامع و عملکرد مي باشد. به این منظور، پنج فرضیه تدوین گردید. برای گردآوری اطلاعات لازم جهت آزمون فرضیه ها، از پرسشنامه ای استاندارد در چهار بعد استفاده شد و بین 222 نفر از کارمندان بانک تجارت در سطح استان گیلان، بعنوان جامعه آماری تحقیق جهت پاسخگویی به بخش های مختلف پرسشنامه توزیع گردید. جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیات تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل بهره گرفته شد. نتایج آزمون فرضیات تحقیق بواسطه تحلیل مسیر نشان داد که عملیات مدیریت کیفیت جامع هم بصورت مستقیم و هم از طریق متغیرهای میانجی عملکرد نوآوری و عملکرد کیفیت بر عملکرد بانک تأثیری مثبت دارد.

کلید واژگان :

مدیریت کیفیت جامع، عملکرد نوآوری، عملکرد کیفیت، عملکرد بانک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک