چکیده :

در دورانی که از آن به عنوان عصر پست‌مدرن ياد می‌شود و انديشه‌ها مدام در حال تغييرند؛ افراد، نهادها، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و دولت‌ها شاهد تحولي شگرف در عرصه فناوري و نگرشي مثبت نسبت به عوامل تکنولوژيکي در پرتو اين تحول و شكل‌گيري فصل نويني از زندگي هستند. رويارويي با شرايط متنوع‌ فرهنگي در قرن اخير، فراگيرشدن اينترنت و همگاني‌شدن مباحث الکترونيک نشان از بررسي هر چه بيشتر اين موضوع دارد. با توجه به اهميت عوامل اثرگذار بر يادگيري الکترونيکي، پژوهش حاضر به تحليل عوامل مؤثر بر پذيرش تکنولوژي در فرايند يادگيري از ديدگاه دانشجويان خواهد پرداخت و مدل پذيرش فناوري به عنوان مدل مبنا در نظر گرفته می‌شود چرا كه بررسي تأثير اين گونه عوامل مي‌تواند در جهت ارتقاء سطح آموزش مجازي مفيد واقع شود. ترسيم مدل ساختاری و مشخص شدن تأثير عوامل اين مدل در نتايج حاصل از اين پژوهش، نشان از اهميت هر چه بيشتر ابعاد مطرح شده مدل پذيرش تکنولوژی و واکاوی عميق‌تر هر يک از اين عوامل دارد.

کلید واژگان :

يادگيري الکترونيکی، آموزش مجازي، مدل پذيرش تکنولوژی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک