چکیده :

هدف: بررسي ضرورت و اهميت هوش تجاري به عنوان يكي از سيستم هاي نوين فناروي اطلاعات در سازمان ها روش: این مقاله در دو بخش سازماندهی شده است. درمقاله حاضر ابتدا نقش هوشمندی در کسب و کارها و ضرورت استفاده از هوش تجاری درسازمان ها توضیح داده شده ودر ادامه فاکتورهای مهم درایجاد شرایط مطلوب برای هوش تجاری درسازمان مورد بررسی قرارگرفته است. سپس زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیازآن تشریح شده و درنهایت پیشنهاداتی جهت استفاده و پیاده سازی بهتر سیستم‌های هوش تجاری در سازمان‌ها داده شده است. یافته‌ها: با توجه به تحقيقات انجام شده در زمينه شناسايي عوامل و فاكتور هاي اثرگذار جهت اجرايي شدن هوش تجاري در سازمان قضايي همچون ضرورت استفاده از هوش تجاری در سازمان‌ها، هدف‌های سیستم‌های هوش تجاری، مراحل هوش تجاری، مراحل هوش تجاری، شناسایی و آماده سازی داده‌ها برای سیستم هوش تجاری، اهداف زیر ساختی هوش تجاری، سودمندی‌های بالقوه کاربرد سیستم‌های هوش تجاری، شاخص‌های سازمانی تاثیر گذار بر هوش تجاری، اجزا و مهارت‌های لازم برای ارتقای هوشمندی کسب و کار مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. در پايان نشان خواهيم داد كه تصميم گيري در زمينه اجرايي شدن سيستم هوش تجاري به عنوان يكي از راهكارهاي نوين فناوري اطلاعات چگونه در روند بهبود عملكرد سازماني و ارتقاي جايگاه سازمان ها به شرط تحليل و تفسير درست اثرگذار خواهد بود.

کلید واژگان :

قضايا، هوش تجاری، عملکرد سازمانی، فرایند تصميم گيري تجاری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک