چکیده :

هدف این مقاله بررسی تاثیر روابط کسب و کار استراتژیک بر عملکرد کلی کسب کار در خرده فروشی در فروشگاه های لوازم یدکی در استان ایلام بوده است . مواد و روش ها: اين پژوهش کاربردی و از دسته نوع علّی است. جامعه‌ی مورد پژوهش شامل صاحبان فروشگاه های لوازم یدکی در استان ایلام بوده که برای سنجش وضعيت موجود از پرسشنامه‌های یو و همکاران (2012)استفاده شد که پس از تأييد روايی و پايايی جهت جمع‌آوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. به اين منظور روش نمونه گیری در دسترس، 188 نفر در مطالعه وارد شدند و نتايج به دست آمده با استفاده از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی مناسب، با کمک نرم‌افزار لیزرل و از تکنیک معادلات ساختاری مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته‌ها : حاکی از آن است که ارتباط با تامین کننده وارتباط با مشتری تاثیر معناداری بر استراتژی عملکرد ندارد. ارتباط با دولت تاثیر معنادار و مثبتی بر استراتژی عملکرد دارد. استراتژی عملکرد تاثیر معنادار و مثبتی بر عملکرد کسب و کار دارد.

کلید واژگان :

استراتژیک عملکرد، کسب و کار، خرده فروشی، تامین کنندگان،مشتری،دولت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک