چکیده :

كارآفريني نمادكوشش و موفقيت درامورتجاري است كارآفرينان پيشگامان موفقيت هاي تجاري كنوني هستند توانايي آنها دربهره گيري ازفرصت ها نيروي آنها درنوآوري ظرفيت انها درقبال موفقيت به معياري تبديل شده است كه كارافريني نوين توسط آن سنجيده مي شود اخلاق عبارت ازقواعد و مولفه هايي است كه ملاك انجام هرفعاليتي به شيوه اي قابل قبول قرار ميگيرند منظورا زاخلاق كارافرينانه به طور كلي پاسخ به اين سوال است كه دركارافريني چگونه بايد رفتار را تنظيم كرد؟ به عبارت ديگر اخلاق به دنبال تنظيم رفتارها به گونه اي است كه باعث تعالي فرد و جامعه گردد هدف ازمقاله حاضر ارايه مدل مفهومي براي اخلاق كارافرينانه است به اين منظور ابتدا به شرح مختصري ازادبيات موضوع پرداخته و سپس به بررسي عوامل تعيين كننده و اثرگذار براخلاق كارافرينانه ازقبيل انگيزه تعهدتوانايي تصميم گيري پشتكار و توانايي درمواجه با پشتكار و پرداخته ومدل مفهومي مناسب آن ارايه شد و درپايان با استفاده ازنتايج به ارايه پيشنهاداتي ازجمله اموزش ارزشهاي اخلاقي دردوران كودكي پرداخته شد.

کلید واژگان :

مدل مفهومي، اخلاق، كارآفرينانه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک