چکیده :

در قرن بیست ویکم، با توجه به جهانی شدن اقتصاد و به تبع آن گسترش بازارها، ضرورت رعایت نکات اخلاقی در تجارت بیش از پیش افزایش یافته و رعایت اخلاق و حفظ ارزش های اخلاقی بصورت یکی از پدیده هایی درآمده که در بیشتر سازمان ها مورد توجه قرار گرفته و به بخشی از سیاست های رسمی و فرهنگ های غیررسمی سازمان ها مبدل گشته است. یکی از عناصر موجود در قلمرو اخلاق کسب و کار، مسئولیت اجتماعی شرکت است. مسئولیت اجتماعی شرکت به همکاری داوطلبانه و فعال شرکت در جهت بهبود محیط، اجتماع و اقتصاد اطلاق می شود. در طی دو دهه اخیر دولت ها، شرکت ها، مشتریان و سهامداران به پیامدهای اجتماعی و محیطی فعالیت های انسانی و بویژه تجاری توجه خاصی نشان داده اند و تحقیقات در این حوزه نیز، از پاسخ شرکت ها به توقعات جامعه و مردم و تلاش در جهت انجام مسئولیت های خود حکایت دارد. این مقاله پس از بحث در خصوص اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی شرکت، به تئوری های زیربنایی مسئولیت اجتماعی اشاره نموده و سپس به بررسی ارتباط آن با عملکرد مالی شرکت و نیز نوآوری می پردازد.

کلید واژگان :

اخلاق کسب و کار، مسئولیت اجتماعی شرکت، عملکرد مالی شرکت، نوآوری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک