چکیده :

در دنیاي کنونی، بی شک سرمایه هاي انسانی یکی از اصلی ترین مزیت هاي رقابتی سازمان ها می باشند. تبدیل کارکنان به سرمایه، از طریق فرآیند آموزش و توسعه امکان پذیر است و بی شک ارزشیابی آموزشی در این رابطه نقشی مهم و تعیین کننده می تواند داشته باشد. این پژوهش در ابتدا به بررسی و تعریف ارزشیابی و ارزشیابی آموزشی پرداخت و پس از تعریف و آشنایی با آنها به ارائه الگوهایی که در سازمان¬ها و مراکز علمی از آن ها برای ارزشیابی آموزش صورت گرفته استفاده می شود پرداخت است. که از میان الگوهای مختلف و فراوان مورد استفاده مهمترین و پرکاربردترین آن ها را که در میان صاحب نظران از مقبولیت و اعتبار بیشتری برخوردار هستند، را آورده است که به توضیح هر یک از الگوهای مختلف و تاریخچه پیدایش آن‌ها و همچنین مراحل اجرای این نوع الگوها برای سنجش ارزشیابی آموزشی در سازمان ها پرداخته است.

کلید واژگان :

ارزشیابی، ارزشیابی آموزشی، الگوهای ارزشیابی آموزشی، الگوی کرک پاتریک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک