هدف از این پژوهش شناسايي رضایت دانشجویان از كيفيت فعالیت های آموزشی از طریق تحلیل شکاف بین انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه های دولتی تهران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و نمونه مورد بررسی 136 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی بودند که برحسب جنسیت، دانشگاه و نوع دوره به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها، ازپرسشنامه محقق ساخته بسته پاسخی استفاده گردید، که روائی و پایائی آن مورد تأیید قرارگرفت. از طریق آزمون t برای دو گروه همبسته مشخص شد که در همه ابعاد کیفیت، شکاف منفی و معنی داری وجود دارد، و در ادامه آن، از طریق جدول محاسبه رضایت مشتری از کیفیت، میزان رضایت خاطر دانشجویان نسبت به هر یک از شاخص ها و ابعاد کیفیت مشخص گردید. به طور کلی نتایج نشان داد که بین رضایت کنونی دانشجویان از کیفیت دوره و حدأکثر رضایت ممکن، فاصله وجود داشت. با این حال بیشترین رضایت خاطر دانشجویان مربوط به بعد روش های تدریس دوره بود و ابعاد شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ویژگی های اساتید، اهداف دوره، محتوای دوره، امکانات دوره و ساختار دوره به ترتیب در رده های بعدی قرار داشتند.
کلید واژگان :ادراکات، انتظارات، رضایت، کیفیت
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142683857777180
- سال انتشار : 1390
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ارزشیابی و تضمین کیفیت در نظام های آموزشی
- برگزار کنندگان : انجمن پژوهش های آموزشی ایران
- تاریخ ثبت : 1393/12/29 11:32:57
- ثبت کننده : خلیل زندی
- تعداد بازدید : 287
- تعداد فروش : 0