چکیده :

هدف از این پژوهش شناسايي رضایت دانشجویان از كيفيت فعالیت های آموزشی از طریق تحلیل شکاف بین انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه های دولتی تهران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و نمونه مورد بررسی 136 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی بودند که برحسب جنسیت، دانشگاه و نوع دوره به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها، ازپرسشنامه محقق ساخته بسته پاسخی استفاده گردید، که روائی و پایائی آن مورد تأیید قرارگرفت. از طریق آزمون t برای دو گروه همبسته مشخص شد که در همه ابعاد کیفیت، شکاف منفی و معنی داری وجود دارد، و در ادامه آن، از طریق جدول محاسبه رضایت مشتری از کیفیت، میزان رضایت خاطر دانشجویان نسبت به هر یک از شاخص ها و ابعاد کیفیت مشخص گردید. به طور کلی نتایج نشان داد که بین رضایت کنونی دانشجویان از کیفیت دوره و حدأکثر رضایت ممکن، فاصله وجود داشت. با این حال بیشترین رضایت خاطر دانشجویان مربوط به بعد روش های تدریس دوره بود و ابعاد شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ویژگی های اساتید، اهداف دوره، محتوای دوره، امکانات دوره و ساختار دوره به ترتیب در رده های بعدی قرار داشتند.

کلید واژگان :

ادراکات، انتظارات، رضایت، کیفیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک