چکیده :

هدف از مطالعه اين تحقیق بررسی نقش مديريت دانش در نوآوری سازمانی مي باشد. روش تحقيق توصيفي و از نوع همبستگي مي باشد. جامعه آماري اين پژوهش را کارکنان فرماندهی انتظامی استان مازندران تشكيل مي‎دهد که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران 328 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. اين پژوهش از نوع كاربردي بوده و با روش پيمايشي انجام شد. ابزار گردآوري اطلاعات، دو پرسشنامه بود. پرسشنامة اول مربوط به مدیریت دانش که بر اساس مدل لاوسون طراحي شده و آن را به شش بعد تقسیم می کند. پرسشنامه دوم توسط محقق طراحي و براي بررسي ميزان نوآوری مورد استفاده قرارگرفت. به منظور بررسی معناداری فرضیه های تحقیق از آزمون ANOVA، با نرم افزار SPSS استفاده شده است. يافته‎هاي پژوهش نشان داد که مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی تاثیر معناداری دارد. همچنین بین مولفه های مدیریت دانش یعنی تولید دانش، کسب دانش، سازماندهي دانش، ذخیره دانش، انتشار دانش وكاربرد دانش و نوآوری سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، نوآوری، کارکنان، سازمان، عملکرد.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک