با ورود فناوری اینترنت و شبکه به تمامی عرصه های زندگی امروزه، عرصه آموزش و یادگیری نیز از این فناوری عرصهپیما بیتاثیر نمانده است. اجرای این یادگیری مستلزم توجه ریزبینانه به موارد بسیاری است. در این پژوهش تلاش بر آن است ضمن بیان پیشینه ای از یادگیری الکترونیکی، هدف، و ویژگی های آن، الگوهایی برای اجرای مناسب آن ارائه گردند. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های توصیفی می باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق روش کتابخانه ای گردآوری شدند. در پایان، نتایج پیشنهاد کردند که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و تربیت نسل کنونی و آینده یک ضرورت اساسی به منظور رشد و توسعه¬ی جوامع انسانی در تمام ابعاد اقتصادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی است ورود فناوریهای جدید اطلاعاتی و ارتباطی به عرصه¬ی فعالیتهای بشر و گسترش روز افزون آن در قرن حاضر، فرصت بسیار مغتنمی را فراروی متخصصان و متولیان تعلیم و تربیت برای تغییر و بهبود روشها یاددهی و یادگیری، تعالی بخشی به اهداف تربیتی و به ویژه امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات بسیار زیاد و متنوع، ذخیره سازی و پردازش بازسازی آن، و در نهایت اصلاحات آموزشی قرار داده تا به نحو احسن و اکمل از آن استفاده نمایند. طبق نتایج این پژوهش متولیان نظام آموزشی می توانند با ارائه الگوهای برای یادگیری الکترونیکی در مدارس بدون صرف هزینه و زمان زیاد به پیشرفت نظام آموزشی کمک کنند.
کلید واژگان :یادگیری، یادگیری الکترونیکی، الگو ، مدارس
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142847964119127
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در عاوم تربیتی . روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
- برگزار کنندگان : مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار
- تاریخ ثبت : 1394/01/19 12:24:01
- ثبت کننده : سعید شیخی
- تعداد بازدید : 303
- تعداد فروش : 0