چکیده :

در سيستم بیمه‌ای، مشتريان محور اصلي کلیه فعاليت‌ها هستند و در واقع همه‌ي اقدامات براي جلب رضايت و جذب آنها صورت مي‌پذيرد. امروزه ديگر رضايت‌مندي مشتريان كافي نيست و شركت‌هاي بیمه نبايد به رضايت‌مندي مشتريانشان بسنده كنند. آنها بايد مطمئن شوند كه مشتريان رضايت‌مندشان، وفادار هم هستند. در اين پژوهش بر آنيم تا ضمن برشمردن مولفه‌هاي آميخته بازاريابي، تاثير آنها را بر جلب وفاداري مشتريان شعب منتخب بيمه ايران در شهر تهران سنجيده و چگونگي اين فرايند را مورد بررسي قرار دهيم. جامعه آماری این تحقیق مشتریان نمایندگی‌های بیمه ایران در شهر تهران می‌باشند و روش تحليل داده‌ها با استفاده از ابزار پرسشنامه و نرم افزار SPSS بوده است. نتايج اين پژوهش، بيانگر آن است كه عناصر آميخته بازاريابي مورد بررسي شامل قيمت، كيفيت خدمات، كانال توزيع، ابزارهاي ترفيعي خدمات، منابع و امكانات، منابع انساني و فرايندهاي كاري بر جلب وفاداري مشتريان شعب منتخب بيمه ايران در شهر تهران تاثيرگذار است.

کلید واژگان :

آميخته بازاريابي، وفاداري مشتريان، سازمان خدماتي، بيمه ايران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک