چکیده :

امروزه سازمانهايي در محيط رقابتي برنده خواهند بود كه از حوزه فعاليت خود درك و ارزيابي عميق تري داشته و براي خود مزيتهاي رقابتي بيشتري فراهم سازند. به مدد افزايش هوش رقابتي است كه سازمانها بر رقباي خود برتري يافته و جايگاه ويژه اي در عرصه رقابت كسب مي كنند. در عصر حاضر، تنها تمركز بر وقايع و بررسي اطلاعات گذشته چندان كارساز نيست، بلكه بررسي دقيق محيط و كسب اطلاعات از رخدادهاي در حال ظهور است كه حيات سازمان را استمرار مي بخشد. در دنياي امروز با ويژگي بازارهاي رو به رشد سريع، تكيه بر اطلاعات قديمي به كاهش بينش و از دست دادن فرصتهـــــاي پيش روي سازمان منجر مي گردد. بنابراين، افزايش درجه هوشمندي از طریق ذخیره سازی اطلاعات و مدیریت صحیح آن است كه نگاه و درك سازمان را نسبت به تحولات محيط و آينده شفافتر ساخته و توان سازمان را براي تحليل فرايندهاي رو به ظهور افزايش مي دهد. موفقيت فردا در عرصه كسب و كار از آن سازمانهايي است كه بصيرت و آگاهي بيشتري نسبت به خود و محيط رقابت داشته باشند. بنابراین در این مقاله سعی شده است تا با تشریح فرآیند هوش رقابتی به نحوه سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات کسب شده از محیط کسب و کار و مدیریت این اطلاعات پرداخته شود.

کلید واژگان :

هوش رقابتی، ارزیابی هوش رقابتی، ذخیره سازی اطلاعات هوش رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک