چکیده :

هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه­ی ارزش ویژه­ی برند با کیفیت خدمات بانک ملت شهرستان تبریز می­باشد. در این پژوهش ابعاد ارزش ویژه­ی برند شامل؛ برجستگی برند، عملکرد برند، تصویرسازی ذهنی مثبت از برند، قضاوت­ها نسبت به برند، احساسات نسبت به برند، هم­نوایی و ابعاد کیفیت خدمات بانکی بر اساس از نظریه­ی پاراسورامان شامل؛ اعتماد، پاسخگویی، اطمینان، ملموس­ها، دلسوزی تعیین شد. پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از نظر نوع، همبستگی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه­ی آماری پژوهش حاضر مشتریان شعب بانک ملت شهر تبریز می­باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 386 نفر به دست آمد. برای آزمون فرضیه­ها از آزمون­های پیرسون استفاده شد. یافته­های پژوهش نشان می­دهد که بین ارزش ویژه­ی برند و ابعاد آن شامل برجستگی برند، عملکرد برند، تصویرسازی ذهنی مثبت از برند، قضاوت­ها نسبت به برند، احساسات نسبت به برند و هم­نوایی با کیفیت خدمات بانکی رابطه­ی معنی­دار و مستقیم وجود دارد.

کلید واژگان :

برند، ارزش ویژه برند، کیفیت خدمات بانکی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک