چکیده :

در این پژوهش تأثیر اخلاق حرفه ای بر اساس منشور اخلاقی سازمان تأمین اجتماعی و مهارت های ارتباطی مدیران در سه مهارت؛ کلامی، شنود و بازخورد مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه ی آماري پژوهش حاضر مدیران عالی و میانی واحدهای بیمه ای و درمانی سازمان مورد مطالعه به تعداد 249 نفر می باشد. حجم نمونه ی آماري بر اساس فرمول کوکران، 151 نفر برآورد شده است. روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای می باشد. ابزار جمع آوري اطلاعات در پژوهش حاضر پرسش نامه ی مي باشد. روايي پرسش نامه به صورت محتوایی است. پايايي پرسش نامه توسط آزمون آلفای کرونباخ برای سؤال های اخلاق حرفه ای و مهارت های ارتباطی پرسش نامه به ترتیب با اعتبار 91/0 و 726/0 مورد تأیید قرار گرفته است. براي آزمون فرضيه هاي پژوهش از آزمون های پیرسون و رگرسيون دو متغيره استفاده شده است. نتايج حاصل بيانگر آن است كه نتایج حاصل بیانگر این است که رعایت اخلاق حرفه ای باعث توسعه مهارت های ارتباطی مدیران و ابعاد آن در سازمان تأمین اجتماعی می شود.

کلید واژگان :

اخلاق حرفه ای ، مهارت های ارتباطی ، مهارت های شنود ، مهارت های کلامی ، مهارت های بازخورد .



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک