چکیده :

هدف این پژوهش، بهبود فرایند یادگیری با تمرکز بر اصلاح شاخص های سنجش عملکرد در پژوهش سراهای دانش آموزی استان اصفهان بود. در اين راستا شش شاخص سنجش عملکرد مطرح و برای این شاخص ها متناسب با اهداف پژوهش سراها تعداد47 نشانگر تعریف شد. پژوهش حاضر، از نوع كاربردي و با قلمرو مکانی پژوهش سراهای دانش آموزی استان اصفهان در سال تحصیلی1392 انجام شده و مدل استفاده شده نیز مبتنی بر داده های حاصل از پیمایش اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش 21 پژوهش سرای مشغول فعالیت در استان بوده که در نمونه پژوهش تمامی 21 پژوهش سرا مد نظر قرار گرفتند. روش تجزیه و تحلیل داده ها بااستفاده از مفاهیم روش تحلیل سلسله مراتبی است. یافته های حاصل از نشانگر های مشخص شده بر طبق اساسنامه پژوهش سراها، نظرات خبرگان و مسئولین پژوهش سراها که در اختیار مدیران پژوهش سرا قرار گرفت نشان داد که وزن هر یک از شاخص ها در سنجش عملکرد متفاوت است همچنین برای نشانگر های مربوط به هر شاخص وزنی متناسب با اولویت آن ها در سنجش عملکرد معین گردد. نتایج حاصل از پژوهش منجر به بهبود شاخص های سنجش عملکرد پژوهش سراها گردید.

کلید واژگان :

پژوهش سرا، سنجش عملکرد، تحلیل سلسله مراتبی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک