چکیده :

از زمانی که تونیس تلاش کرد بین دو گونه تجمع انسانی یعنی "اجتماع" و "جامعه" تفاوت قائل شود، همه متفکران علوم اجتماعی و فرهنگی "رودرو بودن"، "محدود بودن تعداد" و "ابتناء بر روابط عاطفی و نه روابط عقلایی" را از خصائص بنیادی اجتماع عنوان داشته¬اند. با این حال کاربران فضای مجازی، غالبا اصطلاح "اجتماع" را برای روابط با واسطه¬شان در فضای مجازی در نظر گرفته و "شبکه های اجتماعی مبتنی بر وب" را محیطی برای ارتباطات انسانی و انتقال اطلاعات بین فردی و دانش¬ حوزه-های مختلف شناخته¬اند. بسیاری از نهادهای انسانی در جهت دستیابی به اهدافشان از خدمات شبکه¬های اجتماعی مبتنی بر وب بهره جسته و به موفقیت های بزرگی دست یافته¬اند. با توجه به آنکه انتقال دانش¬های بنیادی و آموزش آن¬ها یکی از مهمترین ارکان زندگی بشری است، پژوهش حاضر با استفاده از روشی کتابخانه ای و مطالعه و بررسی متون پژوهشی به مطالعه نقش و توانایی شبکه¬های اجتماعی مبتنی بر وب به عنوان ابزاری نوین در جهت انتقال و آموزش دانش¬های بنیادی پرداخته و تلاش نموده است تا پیشنهاداتی در جهت بهبود روند انتقال و آموزش دانش¬ با استفاده از قابلیت¬های شبکه های اجتماعی وب محور ارایه دهد.

کلید واژگان :

وب محور، انتقال دانش، آموزش، دانش های بنیادی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک