چکیده :

با توجه به جهانی شدن اقتصاد آموزش عالی پاسخگویی نظام های مذکور نسبت به نیازهای جامعه را دامن زده است. از طرفی در برنامه چهارم˓دانشگاه¬ها در راستای اجرای ماده 49˓ملزم به تهیه بودجه ریزی عملیاتی به منظور دستیابی به بهای تمام شده فعالیت های آموزشی و پژوهشی و تعیین هزینه سرانه دانشجو به منظور دریافت سهم بودجه دولتی خود از بودجه عمومی است.دانشگاه ها در تعریف عملکرد آموزشی˓پژوهشی و خدماتی و تدارک ابزارهای اندازه گیری«اهداف و دستاوردهای دانشگاهی»با مسایل و مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند. بنابرین در مقاله حاضر پس از بررسی تجربه های سایر کشورها در به کارگیری شاخص های عملکردی در آموزش عالی˓چالش های تدوین و بکارگیری چالش های عملکردی برای بودجه ریزی عملیاتی در داخل دانشگاه¬های کشورمان بررسی گردیده است.

کلید واژگان :

بودجه ریزی عملیاتی، شاخص های عملکردی، سیستم آموزش عالی ˓پاسخگویی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک