چکیده :

براساس نظريه برابري آدامز ، درك و تصور افراد از داده هاي خود به سازمان و آنچه در راه شغل و سازمان هزينه مي كند، با ستانده هاي وي از سازمان و آنچه از شغل و سازمان دريافت مي كند يا انتظار دريافت آنها را دارد، بايد برابر، عادلانه و منصفانه باشد. بویس و کلینر نیز معتقدند که ایجاد یک سیستم ارزشیابی که بتواند عملکرد کارکنان را به طور دقیق منعکس کند ، کاري بس دشوار است و اگر سیستم ارزشیابی عملکرد در یک سازمان نتواند ارتباطی را بین عملکرد کارکنان و اهداف سازمانی ایجاد کند، آن سیستم به طور قطع کارا نیست. پژوهش حاضر با استفاده از روش کتابخانه ای و مروری انجام شده و در تلاش است به ابعاد و مولفه های اثر گذار بر عملکرد منابع انسانی بپردازد . نکات ارائه شده در این مقاله مي تواند به مديران سازماني جهت شناسایی بهتر و موثرتر مولفه های تاثیر گذار بر عملکرد کارکنان کمک نماید .

کلید واژگان :

رضایت شغلی ، اثر بخشی ، بهره وری ، ارزیابی عملکرد ، عملکرد کارکنان ، عدالت سازمانی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک