چکیده :

با تغییرات شگرف در آموزش و حرکت آن در جهت همگانی شدن و در نتیجه آن نیاز عمومی به آموزش، دیدگاه جدیدی را در توسعه نظام آموزشی پدید آورده است که مدارس هوشمند را میتوان در راستای تحقق این هدف دانست. بررسی و مطالعه مدیریت منابع انسانی این مدارس به عنوان سازمانی یادگیرنده جهت تربیت نسلی خلاق و توانمند بسیار ضروری و ارزشمند است. در این مقاله، به طور موردی معلمان و آموزگاران سه مدرسه هوشمند را به عنوان یکی از ارکان اصلی سرمایه انسانی مرکز توجه قرار دادیم. هدف کلی این مقاله تعیین سطح مهارتهای مورد نیاز معلمان و آموزگاران جهت آموزش کاراتر در مدارس هوشمند میباشد. این تحقیق از نظر ماهیت از نوع پژوهشهای کمی، و از نظر نوع هدف کاربردی و ابزار اصلی تحقیق، پرسشنامه و مصاحبه میباشد. نتایج این تحقیق نشان خواهد داد که معلمان با چه سطحی از مهارت بکارگیری ابزارهای آموزشی در امر آموزش موفق تر خواهند بود. همچنین به بررسی رابطه بین اعتماد و احساس سودمندی آموزگاران نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات با رسیدن به اهداف مدارس هوشمند خواهیم پرداخت. در پایان نیز پیشنهادهایی را در جهت مدیریت مؤثرتر نیروی انسانی در این مدارس علی الخصوص معلمان ارئه خواهیم کرد.

کلید واژگان :

مدرسه هوشمند ، معلم ، یادگیری ، مهارت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک