چکیده :

مطالعه حاضر به تبیین نقش و تاثیر مدیریت استراتژیک بر ابعاد کارآفرینی سازمانی مي پردازد. تحقیق از نوع کاربردی بوده و به روش همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان بانک کشاورزی شهرستان ساری تشکیل می دهد. حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران، 93 نفر به صورت تصادفی تعیین گردیدند. از پرسشنامه استاندارد مدیریت استراتژیک بارینگر و بلودرن (1999) و پرسشنامه استاندارد کارآفرینی سازمانی مارگریت هیل (2003) برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ برای مدیریت استراتژیک و کارآفرینی سازمانی به ترتیب 0.73 و 0.89 مورد سنجش و تایید قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون های آماری کولموگروف- اسمیرنوف و جهت بررسی نرمال بودن متغیرها و ضریب همبستگي اسپیرمن با نرم افزار SPSS15 استفاده شده است. نتایج حاکی نشان داد که بین مدیریت استراتژیک با کارآفرینی سازمانی و ابعاد آن (افعال سازمانی، نگرش فردی، انعطاف پذیری، وضعیت پاداش، رهبری کارآفرین، فرهنگ کارآفرین) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت استراتژیک، کارآفرینی سازمانی، بانک کشاورزی،کارآفرین، فرهنگ.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک