چکیده :

پژوهش حاضر به شناسايي عوامل موثر و استراتژيك مدل كسب و كار مي پردازد كه براي تحقق اين امر بيش از 150 مقاله تخصصي و جديد مورد بررسي قرار گرفت كه در آنها واژه مدل كسب و كار يا در عنوان، چكيده، كليد واژه و يا متن آنها بكار رفته بود؛ كه از اين مقالات جمعا 123 شاخص شناسايي شد كه از آنها نيز 27 شاخص غير تكراري و جديد مشخص شد و با استفاده از فراواني نسبي اهميت و وزن اين عناصر بدست آمد و عناصري را كه بيشترين وزن را داشتند شناسايي شد و در نهايت چارچوب مفهومي براي مدل كسب و كار ارائه شد كه شاخص هاي اين مدل عبارت اند از گزاره ارزش، جنبه هاي مالي، فرايند هاي كسب و كار، كانال توزيع، بازار هدف، ساختار زنجيره ارزش، شايستگي هاي محوري، منابع، مدريريت زنجيره تامين.

کلید واژگان :

مدل كسب و كار، گزاره ارزش، فرايند هاي كسب و كار، بازار هدف، شايستگي هاي محوري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک