هدف: هدف کلی این پژوهش بررسي ارتباط والدين با مدرسه و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان پسر سال دوم مقطع راهنمايي شهرستان پاوه بود. روش تحقیق: روش تحقیق اعمال شده در این پژوهش توصيفي از نوع همبستگي و جامعه آماری شامل تمامي دانشآموزان سال دوم پسر مقطع راهنمايي شهرستان پاوه در سال تحصیلی 91-90 بود که تعداد40 نفر بر اساس روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و براي آزمون فرضيهها از آزمون ضريب همبستگي پيرسون استفاده شده است. یافتهها و نتایج: يافتههاي حاصل از تحقيق نشان داد بين ارتباط والدين با مدرسه و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان رابطه معنيداري وجود دارد. همچنين نتايج نشان داد كه :1- رابطه نزديك و تنگاتنگ والدين و مربيان ميتواند به مقدار قابل توجهي بر آگاهسازي والدين در پيشگيري از اختلالات عاطفي دانش آموزان كمك كند و در بهبود فرآيند آموزش و پيشرفت تحصيلي موثر باشد. 2- تماس اوليا با معلمين به منظور شناخت علل ناسازگاري و برخورد مناسب با دانش آموزان به ميزان زيادي بر رشد شخصيتي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تاثيرگذار است.
کلید واژگان :ارتباط والدين با مدرسه، انجمن اولياء، دانشآموزان پايه دوم، مقطع راهنمايي
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6144265830386527
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نخستین کنفرانس بین المللی جامع روانشناسی - تهران، ایران
- برگزار کنندگان : مرکز همایش های بین المللی توسعه ایران
- تاریخ ثبت : 1394/06/28 14:55:03
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 279
- تعداد فروش : 0