چکیده :

رضایت شغلی یکی از چالش برانگیزترین مفاهیم سازمانی و پایه بسیاري از سیاست ها و خط مشی هاي مدیریت براي افزایش بهره وري و کارآیی سازمان است. این متغیر با عوامل مختلفی متعددی مرتبط است، در این میان ویژه گی های شخصیتی و باورهای غیر منطقی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر رضایت شغلی محسوب می شوند. این پژوهش با هدف تبیین و بررسی رابطه بین رضایت شغلی معلمان با باورهای غیرمنطقی و ویژه گی های شخصیتی معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان دهلران انجام گرفته است. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی مي‌باشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از تمامی معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان دهلران بود که در سال تحصیلی مذکور مشغول به کار بوده اند که تعداد 150 معلم با روش نمونه گيري تصادفي طبقه ای انتخاب و با استفاده از آزمون شخصیت NEO-FFI، باورهای غیر منطقی جونز (IBT) و آزمون زمینه یابی رضایت شغلی اسپکتور مورد ارزيابي قرار گرفتند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها ها از آزمون رگرسیون چند متغیری، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t استفاده شده که پس از تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج تحقيق نشان داد كه بین رضایت شغلی و ویژگی های شخصیتی رابطه معنی داری وجود ندارد و همچنین نتایج نشان داد که بین رضایت شغلی و باورهای غیرمنطقی رابطه معنی داری وجود ندارد.

کلید واژگان :

رضایت شغلی، باورهای غیرمنطقی، شخصیت، کیفیت زندگی، معلمان شهرستان دهلران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک