هدف: هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه باورهای فراشناختی با مکانیسم دفاعی دانشآموزان دختر متوسطه اول شهر پاوه بود. روش تحقیق: روش تحقیق اعمال شده در این پژوهش توصيفي از نوع همبستگي و جامعه آماری شامل تمامي دانشآموزان متوسطه شهر پاوه در سال تحصیلی 93-92 بود که تعداد 85 نفر بر اساس روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و براي آزمون فرضيهها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون ضریب رگرسیون و آزمون T برای گروههای مستقل استفاده شده است. یافتهها و نتایج: پس از تجزیه و تحلیل يافتههاي حاصل از تحقيق نشان داد که میان باورهای فراشناختی و مکانیسم دفاعی تحصیل دانشآموزان معناداری وجود دارد. همچنین مشخص شد باور فراشناختیهای با مکانیسم خصمانه دانشآموزان، مکانیسم مشارکت جویانه دانشآموزانو مکانیسم تدافعی دانشآموزانرابطه معنادار داشته است اما رابطه باورهای فراشناختی و حس مکانیسم دوستانه معنادار نبوده است.
کلید واژگان :باورهای فراشناختی، مکانیسم دفاعی، دانشآموزان پايه دوم، مقطع راهنمايي
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6144855095312555
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نخستین کنگره بین المللی جامع روانشناسی تهران-ایران
- برگزار کنندگان : مرکز همایش های بین المللی توسعه ایران
- تاریخ ثبت : 1394/09/05 18:45:53
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 279
- تعداد فروش : 0