چکیده :

از هنگامي که مطالعات بر روي اخلاق کسب و کار و کارآفريني شدت گرفته¬اند همواره همپوشاني آنها واينکه تا چه اندازه مقولات اخلاقي در کارآفريني تاثير مي¬گذارد مورد سوال محققان بوده است. در دهه¬ي اخير اهميت و رشد شاخه¬ي کارآفريني به¬خصوص در دانشگاه¬ها و مراکز علمي به شدت افزايش يافته است. به¬موازات افزايش ميزان اهميت کارآفريني شاخه¬ي اخلاق کسب و کار نيز به شدت توسعه پيدا کرده است. علم مديريت به دليل ماهيت استراتژيك آن به تصميم¬گيري در حوزه انساني نسبت به ساير علوم از اهميت خاصي برخوردار است چراكه تصميم در اين حوزه مي¬تواند بر اقشار مختلف جامعه و محيط و طبيعت تاثير بگذارد. از هنگامي که مطالعات بر روي اخلاق کسب و کار و کار افريني شدت گرفته¬اند همواره همپوشاني آنها واينکه تا چه¬اندازه مقولات اخلاقي در کارآفريني تاثير مي¬گذارد مورد سوال محققان بوده است. در اين مقاله به تاثير و اثرات اخلاق بر كارآفريني و كسب و كار سازماني پرداخته مي¬شود.

کلید واژگان :

اخلاق، كسب و كار، كارآفريني، مديريت، اصول اخلاقي، اخلاق شركتي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک