چکیده :

هدف اساسی این پژوهش ، بررسی رابطه بین سلامت سازمانی مدارس و فرسودگی شغلی دبیران می باشد. تحقیق به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دبیران مرد و زن متوسطه شهرستان نکا در سال94-93 به تعداد 180 می باشد که با استفاده از نمونه گیری کوکران، 162 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامه فرسودگي شغلی مزلاچ(M.B.I) و پرسشنامه سلامت سازماني هوي و همكارانش(O.H.I) برای جمع آوری داده ها استفاده شده است ، برای بیان توصیفی و تجزيه و تحليل داده ها از روش آمار توصیفی و به منظور بررسی معناداری فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگي پیرسون با نرم افزارSPSS استفاده شده است. آزمون تجزيه و تحليل داده ها نشان داده است كه بين دو متغير سلامت سازماني مدرسه و فرسودگي شغلي دبيران رابطه معكوس و معنادار وجود دارد.

کلید واژگان :

سلامت سازمانی، فرسودگی شغلی، دبیران، مدارس نکا.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک