هدف پژوهش حاضر اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری در کاهش اضطراب دانش آموزان پسر دبیرستان های شهرستان مهران بود. روشی که در این تحقیق استفاده شده است، روش شبه آزمایشی است و طرح مورد استفاده در این پژوهش از نوع طرح های پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی شهر مهران در سال تحصیلی 93-92 تشکیل می دهد. نمونه آماری این پژوهش 20 نفر دانش آموز بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ایی انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه اضطراب کتل با 40 سوال سه گزینه ایی است که در پیش آزمون و پس آزمون برای گروه کنترل اجرا شد. همچنین مشاوره گروهی در 6 جلسه یک و نیم ساعته برای گروه آزمایش برگزار شد. داده های پژوهش با روش های آماری t همبسته و t مستقل تحلیل شدند که نتایج نشان داد که مشاوره گروهی با رویکرد شناختی - رفتاری موجب کاهش اضطراب دانش آموزان می شود .
کلید واژگان :مشاوره گروهی شناختی – رفتاری، اضطراب، اثربخشی، دبیرستان، شهرستان مهران
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145603904894057
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس بین المللی یافته های نوین پژوهشی در علوم، مهندسی و فناوری
- برگزار کنندگان : ایران- مشهد
- تاریخ ثبت : 1394/12/02 10:47:28
- ثبت کننده : حسین عزیزی نژاد
- تعداد بازدید : 252
- تعداد فروش : 0