هدف از اجراي تحقيق حاضر، شناسایی چالش های پیش روی هوشمند سازی مدارس بوده است. تحقیق انجام شده از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع زمینه یابی می باشد. بمنظور دست یافتن به هدف، 26 چالش شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت.جامعه آماری تحقیق مدیران مدارس هوشمند منتخب شهرستان بابل و کارشناسان فناوری و اطلاعات اداره آموزش پرورش شهرستان بابل در نظر گرفته شده است. با استفاده از نظر کارشناسان و خبرگان حوزه آموزش و پرورش پرسشنامه های مربوطه تهیه گردید.از آنجا که اجزاء متغيرهاي مورد اندازهگيري از ادبيات موضوعي تحقيق گرفته شد و توافق خبرگان امر در مورد آنها ابتياع شده بود پرسشنامه دارای اعتبار بوده است. ضریب آلفای کرونباخ (88/0) محاسبه شد و این بدین معنی بود که قابليت اعتماد پرسشنامه در حد قابل قبولي بوده است. با جمعآوري دادهها و اطلاعات مورد نياز، در قالب روش تحقيق كتابخانهاي و ميداني، و نيز استفاده از آزمونt تک نمونه ای و فریدمن ، به تعیین موانع پیش روی هوشمند سازی مدارس و اولویت بندی آنها، پرداخته شد. در نتیجه تحقیق 20 مانع اصلی شناسایی گردید، كه « کوچک بودن فضای آموزشی و تعداد زیاد دانش آموزان و نداشتن وقت کافی جهت تدریس » رتبه اول و بیشترین اهمیت و « طراحی نامناسب و عدم جذابیت و کیفیت نرم افزار های آموزشی موجوددر بازار » رتبه بیستم و کمترین اهمیت را در بین موانع شناسایی شده به خود اختصاص دادند..
کلید واژگان :مدارس هوشمند
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146037459134499
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش ملی هزاره سوم و علوم انسانی
- برگزار کنندگان : مرکز توسعه آموزش های نوین ایران (متانا)
- تاریخ ثبت : 1395/01/23 16:06:31
- ثبت کننده : سما فتاح زاده
- تعداد بازدید : 207
- تعداد فروش : 0