امروزه برخورداری از اطلاعات و دانش روزآمد به موقعیتی استوار برای ادامه حیات فردی و اجتماعی تبدیل شده است. مدیریت دانش به شناسایی، تهیه، توسعه، تحلیل، استفاده، ذخیره و اشتراک به شکل مؤثر اطلاق می¬شود تا دسترسی به دانشی که پیوسته در حال تغییر است، چه به صورت صریح و چه به شکل ضمنی فراهم شود و با ایجاد فرد تیمی توانایی در نوآوری و ضرورت مقابله با بحران¬ها افزایش یابد. باور صاحب¬نظران بر آن است که دانش، به محور تحول اقتصاد جهانی و منشأ خلق ارزش در سازمان¬ها تبدیل شده است.در واقع با وارد شدن به عصر دانایی، دانش به عنوان مهم¬ترین سرمایه سازمان مطرح شده و موفقیت سازمان¬ها به توانایی آنها در ایجاد، کسب و بهره¬گیری و انتقال دانش بستگی پیدا کرده است. از این رو سازمان¬ها برای اینکه بتوانند از فرصت¬های پیش¬آمده در محیط پویای کنونی استفاده کرده و مزیت رقابتی کسب نمایند، باید منابع دانش را به صورت اثربخش مدیریت نمایند و بدین منظور به تعدیل و اصلاح ساختارهای خود پرداخته¬اند. هدف پژوهش حاضر بررسی مدیریت دانش و نقش آن در رشد سازمان می¬باشد.با روش توصیفی و تحلیلی-اسنادی به بررسی آن پرداخته می¬شود. نتایج بررسی ها حاکی از تأثیر مثبت مدیریت دانش بر رشد و موفقیت سازمان ها می¬باشد.
کلید واژگان :مدیریت دانش، سازمان، رشد، موفقیت، مدیریت.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146149266110610
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی مدیریت کسب و کار
- برگزار کنندگان : شرکت علم و صنعت طلوع فرزین با همکاری دانشگاه بوعلی سینا
- تاریخ ثبت : 1395/02/05 14:41:01
- ثبت کننده : سید مجتبی موسوی
- تعداد بازدید : 219
- تعداد فروش : 0