چکیده :

همه سازمان های دولتی و خصوصی، برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه رقابتی امروز به نوعی به سیستم ارزیابی عملکرد نیاز دارند، که در قالب آن بتوانند کارایی و اثر بخشی برنامه های سازمان ، فرایند و منابع انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند. سازمانهای کارا به جمع آوری و تحلیل داده ها بسنده نمی کنند، بلکه از این داده ها برای بهبود سازمان و تحقق رسالتها و استراتژیها استفاده می کنند. به عبارتی دیگر ، به جای ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد می پردازند. نظام ارزیابی عملکرد ، یکی از مهم ترین و پایه ای ترین زیر نظام های منابع انسانی محسوب می شود، بدیهی است که ارزیابی عملکرد کارکنان فرآیندی بسیار مهم و از حساس ترین مسائلی است که مسئولان سازمانها با آن روبرو هستند. تفاوت سازمانها منحصرا به وضعیت فیزیکی ساختمان، کمیت و کیفیت منابع انسانی و مادی در آنها محدود نمی شود. هر سازمان دارای فرهنگ، آداب و رسوم، ارزشها، هنجارها و روش های عمل مخصوص و نسبتا پایداری است که شیوه رفتار آنها را بر اساس ویژگیها می توان پیش بینی کرد. این فرهنگ یا خصوصیت که به ما اجازه می دهد یک سازمان را از سازمان های دیگر متفاوت بدانیم، جو سازمانی نام گرفته است، جو سازمانی یکی از ابعادی است که در هر واحد سازمان نشان دهنده فضای اجتماعی حاکم بر آن واحد می باشد. جو سازمانی حاکم بر یک واحد می تواند در موفقیت آن واحد در زمینه های مختلف تاثیر گذار باشد. لذا امیدواریم با توجه به بررسی تاثیر اجرایی جو سازمانی برمدیریت عملکرد ، پیشنهادات و راهکارهای مناسب در این زمینه ارائه دهیم.

کلید واژگان :

جو سازمانی ،مدیریت عملکرد ، منابع انسانی،تفکر منابع انسانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک