چکیده :

بازاریابی داخلی بیشتز به عنوان یک رویکرد استراتژیک تلقی می شود که می تواند سبب بهبود عملکرد سازمانی شود. این بیان میتواند در مورد سازمانهای ورزشی نیز به کار برده شود، چرا که آن ها با قشر عظیمی از مردم مواجه هستند. عملکرد سازمانی یکی از مهمترین سازه های مورد بحث در پژوهش های مدیریتی است و بدون شک مهم ترین معیار سنجش موفقیت در سازمان ها به حساب می آید. بازاریابی داخلی نیز عاملی تعیین کننده در ایجاد مزیت رقابتی در سازمان ها به شمار می رود. بنابراین ازمان ها در کنار توجه به مشتریان بیرونی خود باید به کارکنان خود به عنوان مهم ترین دارایی نامشهود خود نیز توجه نمایند. توجه به عوامل موثر در کارایی دارایی های نامشهود مانند مهارت شغلی، رضایت شغلی و امنیت شغلی و قابلیت های ارتباطی می تواند نقش مهمی در حفظ مزیت رقابتی سازمانهای ورزشی ایفا نماید. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز است. جامعه آماری را مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تشکیل می داد که بصورت نمونه ئگیری تصادفی 60 نفر انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه به بررسی موضوع تحقیق پرداخته شد. در این راستا براساس ادبیات تحقیق مدلی برای نشان دادن تاثیر بازایابی داخلی بر عملکرد سازمانی طراحی و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفات. بر اساس نتایج حاصل از انجام تجزیه وتحلیل داده های پرسشنامه مشخص شد که بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز موثر است.

کلید واژگان :

بازاریابی داخلی، عملکرد سازمانی، اداره ورزش و جوانان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک