چکیده :

توسعه ی سریع و اعجاب انگیز فن آوری اطلاعات و ارتباطات و گرایش عمومی محیط رقابتی به سمت دانش و مدیریت اثربخش آن سبب شده که دانش و یادگیری جمعی به عنوان تنها مزیت رقابتی پایدار مورد توجه روزافزون قرار گیرد، بنابراین فن آوری های جدید به سازمان ها این امکان را می دهد تا سیستم های مدیریت دانش را به منظور ذخیره و اشاعه ی اطلاعات ساختارنیافته مورد استفاده قرار دهد. امروزه علاقه مندی به حوزه ی مدیریت دانش در سازمان ها و محافل علمی وجود دارد. مدیریت دانش، فرآیند منظم ساختن، انتخاب ، سازماندهی، گزینش و ارائه ی دانش است که به سازمان کمک می کند تا بصیرت و درک لازم را از تجربه ی خود بدست آورد. به همین دلیل جهت تدوین و نگهداری برنامه های مدیریت دانش، لازم است که سازمان ها، سازوکارهایی را برای اطمینان از حاکمیتشان تدوین کنند. برنامه های مدیریت دانش مستلزم یکپارچگی کسب و کار، مشارکت مدیریت ارشد و توانایی تصمیم گیری است. در همین راستا این مقاله به توصیف فرآهم آوردن وسیله ای جهت درک بهتر، از "حاکمیت مدیریت دانش" و پشتیبانی سازمان ها در توسعه ی برنامه های مدیریت دانش می پردازد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، حاکمیت مدیریت دانش، وظیفه ی(کارکرد) مدیریت دانش، حاکمیت تکنولوژی اطلاعات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک