چکیده :

فن آوری اطلاعات تحولات زیادی در کلیه فعالیت‌های اجتماعی از جمله کارآفرینی بوجود آورده است و به عنوان مهم ترین ابزار کارآفرینی مدرن مورد توجه قرار گرفته است. این پژوهش با هدف نقش و کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه کارآفرینی صورت قرار گرفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل تعدادی از کارآفرینان شرکت کننده در یک دوره زمانی جهت فراگیری مهارت در استان مازندران می‌باشند و حجم نمونه مورد نظر نیز با توجه به محدود بودن و کم بودن آن بصورت تمام شماری، 37 نفر انتخاب گردیده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته فن آوری اطلاعات و ارتباطات و کارآفرینی می باشد. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ به ترتیب 0.95 و 0.91 مورد سنجش و تائید قرار گرفت، داده‌های حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS به دو روش توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی ، رگرسیون و فریدمن) تحلیل شده اند، یافته های تحقیق نشان داد که بین فن آوری اطلاعات و ارتباطات و کارآفرینی رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

کلید واژگان :

فن آوری ، اطلاعات و ارتباطات، توسعه، کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک