چکیده :

امروزه گردشگری اکوتوریسم فعالیتهای متنوعی را دربر می گیرد که براساس آن، با تدارک دیدن امکانات لازم و اتخاذرویکردهای بازاریابی میتوان این نوع از گردشگری را در ایران، به ویژه استان گلستان،توسعه داد. از آنجا که گردشگری اکوتوریسم، مبحثی نو درصنعت گردشگری ایران و استان گلستان است، لذا مسئله اصلی، نحوه ی استفاده مناسب از این فرصتهاوقابلیتهاازدیدگاه بازاریابی است. با عنایت به مطالب فوق، در این مقاله تلاش شده است تا ضمن مروری بر گردشگری اکوتوریسم بتوان به بررسی دیدگاه گردشگران داخلی دراستان گلستان وبه ویِژه شهرگرگان درزمینه ی عناصرآمیخته بازاریابی گردشگری اکوتوریسم نیز پرداخته شود.پژوهش حاضر از نظر روش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جهت گردآوری داده ها از منابع اطلاعاتی ثانویه و اولیه استفاده شده است. جامعه ی هدف 70 نفرازگردشگران داخلی هستندکه شهرگرگان را به عنوان مقصدگردشگری اکوتوریسم انتخاب کرده اند. برهمین اساس، پرسشنامه ای مبتنی بر ویژگی های شخصی و رفتاری و همچنین عناصرآمیخته بازاریابی گردشگری اکوتوریسم طراحی شده است. سپس با استفاده از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف ، تی یک نمونه ای و فریدمن هر یک از عناصرآمیخته بازاریابی گردشگری اکوتوریسم تحلیل شد. به طورکلی نتایج حاصل از آزمون فریدمن برمبنای اولویت نه"پی" بیانگر آن است که در مورد عناصر تبلیغات،مشارکت،برنامه ریزی،مکان ضعف وجود دارد.

کلید واژگان :

گردشگری، بازاریابی، اکوتوریسم،آمیخته بازاریابی، شهرگرگان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک