چکیده :

شبکه هاي خودروئی نوعی ازشبکه هاي موردي متحرك هستندکه جهت ارتباط درسیستم هاي انتقال هوشمند مورداستفاده قرارمی گیرد. عملاًدرشبکه هاي خودروئی باتوجه به وجود دستگاههاي تعبیه شده درخودروهاي جدید و همچنین زیرساخت هاي کنارجاده اي، خودروها حکم گره هاي شبکه را دارند. هرخودرو میتواند درهرلحظه خودرو هاي اطرافش را شناسائی کرده و با اتصال به آنهایک شبکه تشکیل داده وارتباطات لازم را برقرارکند. لذا این نوع شبکه ها به سرعت تغییرتوپولوژي میدهند وباتوجه به اینکه از نظرمصرف انرژي ومنابع محاسباتی مشگلی ندارند، سبب انعطاف پذیري بیشترمیشوند. باتوجه به توپولوژي به شدت دینامیک وارتباطات گذرا درشبکه هاي خودروئی،انتقال و مسیریابی داده ها مستعد تاخیر وگم شدن داده ها است.به همین دلیل براي جلوگیري ازگم شدن بسته ها یا از بین رفتن بسته، شبکه هائی پیشنهاد شد که تاخیرهاي بیش از معمول رامتحمل شود.این نوع شبکه ها معروف به شبکه هاي مقاوم به تاخیر هستند. شبکه هاي با تحمل تاخیرکلاسی ازشبکه ها هستند که امکان ارتباطات پراکنده/ارتباط متناوب/پوشش بالا/زمان تاخیربالا/نرخ خطاي بالا/ نرخ داده هاي نامتقارن وحتی ارتباط بدون انتها به انتها را فراهم میکند.

کلید واژگان :

شبکه هاي موردي خودروئی،شبکه هاي موردي متحرك،سیستم هاي حمل ونقل هوشمند،شبکه مقاوم به تاخیر، شبکه مقاوم به تاخیر خودروئی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک