هدف از این تحقیق تعیین سهم هرکدام از ابعاد مهارتهای ارتباطی مدیران در پیش بینی توانمندی روانی آموزگاران آموزش و پرورش بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی –پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری کلیه آموزگاران شهر پلدختر به تعداد 152 نفر بود. حجم نمونه با استفاده جدول کرجسی و مورگان 108 نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. برای جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه مهارتهای ارتباطی زارعی متین و توانمندی روان شناختی اسپریتزر استفاده شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها علاوه بر شاخص های آمار توصیفی از جمله میانگین¬، دامنه، واریانس، و انحراف معیار از آزمون های آمار استنباطی مانند آزمون کولموگرف اسمیرنف و رگرسیون چند متغیره استفاده شد¬. نتایج نشان دادد با افزایش مهارتهای اجتماعی توانمندی روانی آموزگارا¬ن به میزان 50٪ افزایش می یابد. با افزایش متغیر حمایت گری¬، توانمندی روانی آموزگاران به میزان ۴۴٪ افزایش می یابد. با افزایش متغیر مثبت اندیشی، توانمندی روانی آموزگاران به میزان 25٪ افزایش می یابد. با افزایش متغیر خودنظم¬دهی¬، توانمندی روانی آموزگاران به میزان 18٪ افزایش می یابد. با افزایش متغیر نفوذ¬آرمانی توانمندی روانی آموزگاران به میزان 15٪ افزایش می یابد.
کلید واژگان :مهارتهای ارتباطی، توانمندی روانی، مدیران ، آموزگاران
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147948942855530
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
- برگزار کنندگان : موسسه آموزشی عالی مهر اروند با همکاری مرکز پژوهشهای حکمت مرتضوی و دانشگاه های دیگر
- تاریخ ثبت : 1395/08/28 20:47:08
- ثبت کننده : رضا حسین پور
- تعداد بازدید : 182
- تعداد فروش : 0