امروزه ضرورت حضور پیوسته و مداوم استاندارد در عرصههای مختلف زندگی بشر به طور اعم و در حیطه تعلیم و تربیت بهطور اخص احساس میگردد.¬ از طرفی دنیای امروز با فرهنگی مواجه است که بیشتر نگرانی مدیران آموزشی را مسئله کیفیت آموزش تشکیل میدهد، به طوری که این امر حتی مسائل مالی را تحتالشعاع خود قرار داده است. به عبارت دیگر، فراگیران و اولیاء آنها بیش و پیش از آنکه در ارتباط با شهریه و مواردی از این قبیل صحبت کنند، نگران کیفیت آموزش، کیفیت محتوای آموزشی، کیفیت اساتید، مربیان و معلمان، کیفیت فضاهای آموزشی، کیفیت مواد و رسانه¬های آموزشی، کیفیت راهبردها و روش¬های یاددهی-یادگیری، کیفیت ارزشیابی آموزشی و پیشرفت تحصیلی، و سایر استانداردهای کیفی آموزشی هستند. این مقاله که با هدف بررسی نقش و اهمیت استانداردسازی آموزش در ارتقاء کیفیت نظام آموزشی تعریف شده و برای تحقق این هدف با استفاده از روش پژوهش کتابخانه¬ای ضمن بررسی اهداف استانداردسازي در آموزش، رعايت¬ پيش¬نيازهای استانداردها در آموزش، عوامل عمده در توجه به استاندارد و استاندارد¬سازي در آموزش، نحوه دست¬یابی به استانداردهای آموزشی، روش¬هاي منتخب تدوين استاندارد آموزشی، توجه به شرایط اقلیمی در امر استانداردسازی و استانداردهای برنامه درسی که مهمترین عناصر و استانداردهای نظام آموزش می¬یاشند، اهداف فوق را دنبال نموده و به نتایج مناسبی در این زمینه دست یافته است.
کلید واژگان :استاندارد سازی، استانداردسازی آموزشی، کیفیت نظام آموزشی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148008662652489
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی
- برگزار کنندگان : موسسه کارآفرینان دانشگاهی با همکاری دانشگاه ها و موسسات پژوهشی مختلف
- تاریخ ثبت : 1395/09/05 18:40:26
- ثبت کننده : رضا حسین پور
- تعداد بازدید : 216
- تعداد فروش : 0