چکیده :

با آغاز قرن بيست و يكم سازمانها تغييرات اساسي و شديدي را پيرامون خود تجربه كرده اند. اين تغييرات سازمانها را به سمت چالشهاي نويني هدايت مي كند كه عدم توجه به آنها بقا و موفقيت سازمانهاي توليدي را بطور فزاينده اي تهديد ميكند. اين موقعيت حياتي منجر به آن شده است كه بسياري از سازمانها در اولويت هاي كسب و كار و ديدگاههاي استراتژيك خود تجديد نظر كنند و تأكيدات خود را بر سازگاري با تغييرات محيط كسب و كار و پاسخ سريع به نيازهاي بازار و مشتري از طريق روشهاي نوين همكاري قرار دهند. سازمانها براي پاسخ به اين چالشهاي كسب و كار رويكرد نويني به نام چابكي را بر گزيده اند. توليد چابك را توانايي بقا و پيشرفت در يك محيط بسيار رقابتي با تغييرات مستمر و غير قابل پيش بيني ، بوسيلة واكنش سريع و مؤثر نسبت به تغييرات و همچنين ايجاد محصولات و خدمات بر اساس خواست مشتري تعريف كرده اند. در اين مقاله ابتدا روندهاي تاريخي و شرايط محيطي كه منجر به ظهور توليد چابك شده است، بررسي شده و سپس تواناييها و شايستگيهاي مورد نياز براي چابكي و همچنين فراهم كننده هاي چابكي در سازمانها تشريح خواهد شد.

کلید واژگان :

توليد چابك، توليد ناب، سازمان مجازي، بهبود مستمر



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک