چکیده :

این پژوهش به منظور بررسی امکان اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمین طراحی گردید.جامعه آماری معلمین ابتدایی شهر اهواز بودند که به عنوان نمونه پژوهش تعداد 273 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.جهت سنجش امکان اجرای برنامه اموزش فلسفه به کودکان از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که در سه بعد دانشی ، نگرشی و مهارتی طراح گردیده بود.همچنین از طریق این پرسشنامه امکانات مدرسه نیز ارزیابی گردید.نتایج نشان داد که گروه مورد بررسی دارای دانش کافی ، نگرش مثبت و مهارت ناکافی در زمینه اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان می باشند و مدارس ابتدایی شهر اهواز برای اجرای این برنامه از امکانات کافی برخوردار نیستند.

کلید واژگان :

امکان سنجی، برنامه آموزش فلسفه به کودکان، برنامه درسی، دوره ابتدایی



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک