چکیده :

ایجاد فعالیت ها و هماهنگی های لازم در جهت دستیابی به هدف نهایی با استفاده صحیح از منابع و امکانات را می توان در تعریف کلی مدیریت عنوان کرد. همچنین مدیریت آموزشی به معنی عام برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت، هماهنگی و نظارت و ارزشیابی فرایند آموزش تعریف شده است. مدیریت آموزشگاهی فرآیند اجتماعی مربوط به هویت دادن، نگهداشتن، برانگیختن، کنترل کردن و وحدت بخشیدن تمام نیروهای رسمی و غیر رسمی انسانی و مادی سازمان یافته در یک نظام واحد و یکپارچه می باشد که برای دست یابی به هدف های از پیش تعیین شده طراحی شده است. در این مقاله به بررسی مدیریت آموزشی، تعاریف، ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی و اهداف آن در آموزشگاه های فنی و حرفه ای حوزه صنعت ساختمان می پردازیم.

کلید واژگان :

مدیریت، مدیریت آموزشی، برنامه ریزی، آموزشگاه فنی و حرفه ای.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک