چکیده :

با اختراع خودروی شخصی و افزایش روزافزون آن چهره ی شهرها نیز به تدریج تغییر کرده اند. هر روز نیاز به معابر، بزرگراه ها و مسیرهای سواره جدیدی احساس می شود. درصد بالایی از آلودگی هوای شهر ها ناشی از خودروهای شخصی است. پیاده راه ها یکی از مهمترین فضاهایی هستند که نقش مهمی بر شکل گیری روابط اجتماعی و سرزندگی محیط دارند به طوریکه فقط برای مردم طراحی شده اند. اطلاعات این تحقیق به صورت کتابخانه ای و میدانی از منابع معتبر جمع آوری گردیده است و به صورت آنالیز فریدمن به تحلیل پراداخته شده است. میزان سرزندگی پیاده راه خیام ارومیه به وجود کاربری های تجاری وابسته است به طوریکه برای افزایش میزان سرزندگی باید کاربری های تجاری را قوت بخشید و از طرفی دیگر مردم از وجود معرکه گیران و دست فروشان ناراضی بوده فلذا باید در محدوده پیاده راه خیام این موضوع کنترل شود.

کلید واژگان :

سرزندگی، پیاده راه شهری، خیام، ارومیه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک