سخنرانی معمولیترین روش آموزشی است که امروزه مورد استفاده همگان قرار میگیرد؛ لیکن در کنار مزایای اندک، معایب بیشماری دارد. باتوجه به اینکه تحول و نوآوری در نظام تربیت معلم یک ضروررت انکارناپذیر است شاید بتوان ادعا کرد که یکی ازکم هزینه ترین و پربازده ترین تحولات و تغییرات در این رابطه می تواند تحول در برنامه درسی و روش های تدریس باشد وحرکت کردن از روش های غیر فعال و معلم محور به سمت روش های فراگیرمحور و کاوشگری وپژوهشی است . از آنجا که رسالت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از اجزای نظام آموزشی، تربیت معلمانی توانمند در تمامی عرصهها است؛ پژوهش حاضر درصدد بررسی مزایای بکارگیری روشهای نوین تدریس در این دانشگاه میباشد. این تحقیق به اعتبار ماهیت آن، توصیفی به صورت کتابخانهای است و از طریق بررسی مدارک و استفاده از کتب و اسناد معتبر شده است. نتایج این مطالعه ضرورت تجدید نظر در روشهای تدریس سنتی و توجه بیشتر به روشهای فعال تدریس از سوی مراکز آموزشی را نمایان میسازد. در این خصوص میتوان اذعان داشت که بهترین شیوه تدریس بهرهگیری از تدریس مشارکتی یا مبتنی بر تفکر انتقادی بوده که یادگیری معنیداری را در فراگیران شکل خواهد داد.
کلید واژگان :تحول ، نوآوری ، روش تدریس ، دانشگاه فرهنگیان
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148379413732380
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس روان شناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی با رویکرد بین المللی
- برگزار کنندگان : دانشگاه تربت حیدریه و دانشگاه فرهنگیان شهید مفتح شهرری
- تاریخ ثبت : 1395/10/18 16:32:17
- ثبت کننده : فاطمه ایزدیان
- تعداد بازدید : 208
- تعداد فروش : 0