چکیده :

شرکتهای بیمه باید عملکرد موفقیتآمیزی در انجام اهداف خود داشته باشند. آگاهی از اینکه عملکرد سازمان تا چه حد در جهت رسیدن به این اهداف موفق بوده و موقعیت سازمان در محیط پیچیده و پویای امروز کجاست، برای مدیران و سازمانها اهمیت فراوانی دارد. ادامه حیات و فعالیت سازمان را، توانایی رقابت و اتخاذ مناسبترین سیاست در مقابل تغییرات محیطی تعیین میکند. یکی از مؤثرترین روشهای مورد استفاده سازمانها در این خصوص، استفاده از ارزیابی عملکرد برای تعیین نقاط ضعف و قوت سازمان جهت رفع آنها و نقاط قوت آنها جهت بهبود میباشد. ارزیابی و مدیریت عملکرد علاوه بر کمک به سازمان برای افزایش توانایی رقابت، در تعیین و پیاده سازی استراتژیها نیز نقش برجستهای را ایفا میکند. در این راستا، داشتن الگویی جهت ارزیابی عمکرد استراتژی سازمان ضروری است. یکی از این روشها کارت امتیازی متوازن میباشد که برای اولین بار برای ارزیابی عملکرد سازمانها معرفی شد و به عنوان یکی از روشهای برنامهریزی استراتژیک به گونهای که قابل پیادهسازی باشد مطرح است. کارت امتیازی متوازن یک مفهوم مدیریتی میباشد که به همه مدیران در همه سطوح کمک میکند تا بتوانند فعالیتهای کلیدی خود را کنترل کنند. در این تحقیق قصد داریم عملکرد نمایندگیهای مختلف شرکت بیمه کوثر در استان قزوین را با استفاده از رویکرد تلفیقی کارت بررسی و آنها را اولویت بندی و نقاط قوت و ضعف (AHP) و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (BSC) امتیازی متوازن آنها را بررسی نماییم.

کلید واژگان :

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، بیمه کوثر قزوین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک