چکیده :

شهرستان نطنز با دارا بودن جاذبههای طبیعی، كویر، دامنه ی كوه كركس، ژئوسایت، مناطق حفاظت شده ظرفیت بالایی جهت توسعه ی اكو توریسم برخوردار است. توسعه ی گردشگری در شهرستان نطنز مستلزم شناخت پتانسیل های بالقوه و بالفعل منطقه است. هدف از این پژوهش شناسایی جاذبه های شهرستان نطنز جهت توسعه بازارهای جدید با استفاده از سیستم اطلاعات جررافیایی می باشد. در این پژوهش با باار گیری سیستم اطلاعات جررافیایی و با توجه به پارامترهای ،شیب، جهت جررافیایی، پوشش گیاهی، اقلیم ودما پهنه های مناسب فعالیتهای اكوتوریستی كویر نوردی، اسای، حیات وحش ستاره نگری، طبیعت گردی، دامنه نوردی، كوهنوردی بررسی شدند. همچنین با توجه به شاخص های بازاریابی اماان اولویت بندی بندی شدند. نتایج پژوهش TOPSISSدسترسی، اشترالزایی، امنیت، سرمایه گذاری، سیمای عمومی در مدل نشان می دهد كه بر اساس شاخص های بازاریابی ، كویر نوردی، اسای، حیات وحش در بین این فعالیت ها سه مقام نخست را به خود اختصاص داده اند و ستاره نگری، طبیعت گردی، دامنه نوردی، كوهنوردی به ترتیب الویت های بعدی را كسب كردند.

کلید واژگان :

اكوتوریسم، پهنه بندی، ژئوتوریسم، بازاریابی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک