چکیده :

در این مقاله ما تعاملات بین کارآفرینی و مدیریت استراتژیک را بررسی می کنیم و در ادامه به بررسی عوامل اقدام فردی کارآفرینی و فرایند مدیریت استراتژیک خواهیم پرداخت. فرد کارآفرین و محیط به عنوان محرک رفتار کارآفرینانه فردی محسوب می شود. مدیریت استراتژیک فرایند ارزیابی شرکت و محیط در جهت تحقق اهداف بلند مدت سازمان است. مدیریت استراتژیک به مجموعه ای از تصمیمات گرفته شده توسط مدیریت گفته می شود که جهت تعیین اهداف بلند مدت سازمان و ابزاری برای دستیابی به این اهداف است. هنگامی که ماموریت سازمان مشخص می شود، استراتژی ها برای دنبال کردن آن مأموریت توسعه می یابند. سازمان باید به نحوی مدیریت استراتژیک را برای کنترل این استراتژی توسعه دهد. از طریق مدیریت استراتژیک، سازمان می تواند ماموریت خود را در حالی که هم زمان رابطه سازمان را با محیطش ارزیابی می کند، اجرا کند.

کلید واژگان :

کارآفرینی، مدیریت، سازمان، استراتژی، مدیریت استراتژیک، رفتار کارآفرینانه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک