چکیده :

عملكرد كسب وكار يكي از مهمترين شاخص هاي سنجش اثر بخشي سازمان ها و مديريت عملكرد داراي جايگاهي عالي در ساختار سازماني مي باشد از اينرو بررسي عواملي كه بر عملكرد تاثير مي گذارد از اهميت بالايي برخوردار است ،يكي از مهمترين عوامل درون سازمان فرهنگ آن سازمان است كه از اهميت ويژه اي برخوردار است اگر سازمان در فرهنگ ضعف داشته باشد احتمالا نمي تواند خود را به حد مطلوب برساند ، در عصر حاضر با رشد اقتصاد مبتني بر دانش يا دانش محور ،دارايي هاي نامشهود شركت ها و سرمايه فكري آن ها كليدي براي دستيابي به مزيت رقابتي پايدار بشمار مي آيد. هدف از پژوهش حاضر بررسي مفهومي روابط بين تفاوتهاي فرهنگي ، سرمايه فكري و عملكرد كسب وكار است .با استفاده از متغير هاي فرهنگ سازماني و سرمايه فكري به عنوان متغير مستقل و عملكرد كسب وكار بعنوان متغير وابسته ،مدل تحقيق شكل گرفته است . اين تحقيق يك مطالعه مروري بوده و بر اساس بررسي جامع تحقيقات انجام شده در گذشته مدلي مفهومي را در زمينه روابط بين تفاوتهاي فرهنگي ، سرمايه فكري و عملكرد كسب وكار معرفي نموده است ؛ در اين پژوهش از تحقيقات مرتبط از سال 1980 تا سال 2011 را مورد بررسي قرار داده و به جاي فرضيه اقدام به ارائه پيشنهاداتي برگرفته از روابط مورد آزمون در خصوص متغيرهاي تحقيق كرده است

کلید واژگان :

عملكرد كسب و كار ، فرهنگ سازماني ، سرمايه فكري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک