هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بازاریابی رابطه مند با وفاداری تماشاگران تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی بود.جامعه آماری این تحقیق کلیه تماشاگرانتیم تراکتورسازی تبریز بودند. 360 نفر از تماشاگران تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز، بصورت داوطلبانه پرسشنامه های استاندارد بازاریابی رابطه مند کیم (2008) و پرسشنامه وفاداری ماهونی (2000) را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های همبستگی پیرسون و اسپیرمن استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که بین بازاریابی رابطه مند با وفاداری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد(01/0p˂، 65/0r=). همچنین بین مولفه های بازاریابی رابطه مند(اعتماد، تعهد، رضایت ارتباطی، خود ارتباطی، صمیمیت، عشق،) با وفاداری تماشاگران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد (05/0p˂) ولی با مولفه عمل متقابل رابطه معناداری وجود ندارد.
کلید واژگان :بازاریابی رابطه مند، وفاداری تماشاگران، باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148957870355472
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و قهرمانی
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید چمران اهواز
- تاریخ ثبت : 1395/12/25 15:21:43
- ثبت کننده : محبوب شیخعلی زاده
- تعداد بازدید : 184
- تعداد فروش : 0