چکیده :

هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بازاریابی رابطه مند با وفاداری تماشاگران تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی بود.جامعه آماری این تحقیق کلیه تماشاگرانتیم تراکتورسازی تبریز بودند. 360 نفر از تماشاگران تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز، بصورت داوطلبانه پرسشنامه های استاندارد بازاریابی رابطه مند کیم (2008) و پرسشنامه وفاداری ماهونی (2000) را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های همبستگی پیرسون و اسپیرمن استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که بین بازاریابی رابطه مند با وفاداری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد(01/0p˂، 65/0r=). همچنین بین مولفه های بازاریابی رابطه مند(اعتماد، تعهد، رضایت ارتباطی، خود ارتباطی، صمیمیت، عشق،) با وفاداری تماشاگران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد (05/0p˂) ولی با مولفه عمل متقابل رابطه معناداری وجود ندارد.

کلید واژگان :

بازاریابی رابطه مند، وفاداری تماشاگران، باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک